Vážení zákazníci,
velice nás mrzí situace, která nás včera potkala i za poslední dny, proto zasíláme bližší informace, co se vlastně dělo. V pátek okolo 11 hodiny se bez jakékoliv příčiny začala síť v Plzni chovat podivně. Hledali jsme důvod a po cca 3 hodinách se po náhodných výpadcích sama srovnala. To samé se opakovalo odpoledne a v sobotu ráno. Bez velkého zásahu se vše srovnalo. Bohužel ve středu následovalo to samé. Po hledání chyby až do odpoledních hodin, kdy jsme byli nuceni odpojit všechna zařízení, části sítí, zkoušeli jsme vše možné i nemožné, jelikož se žádné zařízení neprojevovalo jako vadné. Také jsme provedli restart všech nařízení v Plzeňské serverovně, připojování sond až jsme museli nakonec přistoupit k vymazání konfigurací všech aktivních prvků, změně topologie sítě a jejím nové sestavení. Tato akce pomohla, ale bohužel přesnou příčinu problému neznáme. Jako jediné vysvětlení je zkruhování vlan uvnitř některých síťových prvků. Jediné vysvětlení je chyba ve firmwaru nebo fungování minimálně dvou prvků. Změnou topologie by to mělo tento problém eliminovat nebo omezit na menší kus sítě a snáze lokalizovat.
Bohužel takovýto problém se velice špatně diagnostikuje, proto řešení celé situace a omezení výpadku internetu na co nejkratší dobu není tak jednoduché a rychlé, labolatorně je to neopakovatelný, což velice ztěžuje jeho vyřešení.
Podezření jsme měli i na nový server, který jsme instalovali předminulý týden. Zároveň došlo k upgradu softwaru ve všech serverech, ale to bylo více jak 3 dni před prvním incidentem. Výpadek jsme využili zároveň k instalaci nových softwarů do routerů.

Tímto bychom se Vám chtěli omluvit za vzniklé problémy a plně věřím, že snad toto postačí na vysvětlenou všem, kteří jste výpadek na síti zaznamenali a snažili jste se nás kontaktovat. Bohužel nápor zákazníků, kteří chtěli závadu nahlásit, byl tak markantní, že linka byla plně přetížená a obsazená. Nešlo najednou zvládnout vyřizovat ani emaily či chat. Všichni pracovníci naší společnosti se snažili usilovně pracovat na odstranění příčiny výpadku, ale bohužel najít příčinu není vždy tak jednoduché a rychlé.

Dále mimo posílení výpočetního výkonu pro řízení sítě jsme posílily pojítko v Berouně, obě do Staňkova, Chlumčanech, připravujeme nový bod v Přešticích a s tím bude spojena i výměna technologie za výkonnější. Do konce prázdnin bychom chtěli mít hotovou obměnu pojítek na páteřní síti a mít minimální rychlost ve všech lokalitách 1 Gbit/s – jedná se o výměnu posledních dvou spojů s kapacitou 750 Mbit/s. Zároveň dojde k dokončení všech kruhů a zazálohování každé lokality bezdrátovými spoji o kapacitě 1Gbit/s. Sice není plně dostačující při výpadku ve špičce, ale zůstane zachována funkčnost internetu ve špičce a plná mimo večerní špičku.
Dále dochází k navýšení kapacity na 1 Gbit i v dalších lokalitách. Například Klenčí pod Čerchovem, Mochtín, Kout na Šumavě, kde testujeme nové technologie. Výsledky jsou výborné a v těchto obcích již také nabízíme rychlost 1 Gbit/s.

O dalších pracích Vás budeme informovat.

Děkujeme za pochopení.
Kolektiv České sítě

Vážení zákazníci,

přibližně od začátku února roku 2024 se potýkáme s potížemi při doručování e-mailů do schránek seznam.cz a email.cz.
V případě, že Vám nebyla doručena faktura za poskytované služby (či jiný očekávaný e-mail), prosíme, překontrolujte si složku s nevyžádanou poštou.

Pokud ve složce s nevyžádanou poštou naleznete naše e-maily, pak je označte jako vyžádané. Tím předejdete dalšímu chybnému označení (jako SPAM).
Chybné doručování řešíme přímo se společností Seznam.cz.

Děkujeme za pochopení.
Česká síť s.r.o.

TOPlist